פורום רידובר

שלום אורח  


3תגובות
1429

ברוכים הבאים לפורום: הודעות חשובות

מטרות הפורום:

  1. לסייע אחד לשני בהוראת הקריאה.
  2. לסייע אחד לשני לייעל את השימוש בתוכנת רידובר.
כללים חשובים:
  1. אין לנצל את הפורום למטרת שיווק.
  2. מומלץ לבדוק אם השאלה שאנו רוצים לשאול נשאלה בעבר.
  3. להגיב עניינית ובשפה מכובדת.
  4. אפשר ומומלץ להוסיף קישורים לחומרים בהוראת הקריאה.

נכתב: eli 05/12/18 04:34
נערך: eli  16/01/19 13:49
תגובה אחרונה: basilia  23/03/19 16:16
0תגובות
1390

סרטוני הדרכה

קישור ליוטיוב
(פתוח גם למסונני נטפרי) למי שאין גישה ומעוניין לצפות שייצור קשר.

נכתב: eli 24/01/19 13:47
נערך: eli  08/05/19 10:50
0תגובות
1348

עדכון לתוכנה


קישור לגירסה אחרונה 25.24.8.9
מתאריך 20.06.20
קישור




נכתב: eli 19/12/18 20:15
נערך: eli  21/06/20 12:42
6תגובות
1993

כללי קריאה בהברה חסידית

באשכול זה יינתן מענה לכללי קריאה בהברה חסידית-בלשון הקודש

נכתב: שמחה ריגל 25/05/19 22:04
תגובה אחרונה: רודי בוקשפן  14/01/24 11:24
0תגובות
474

אוזניות

אוזניות למחשב - ע"פ הכניסה שיש לך במחשב, אם יש לך כניסה אחת משותפת גם למיקרופון וגם לשמע, לאוזניות צריך להיות בננה אחת, אם בנפרד צריך אוזניות עם שני בננות

נכתב: eli 11/02/22 01:31
3תגובות
1248

לימוד קריאה

שאלה:

האם ניתן לעבור לתנועה אחרת כאשר התלמיד למשך מספר שיעורים ארוך לא קלט לגמרי את התנועה ואחר כך לחזור לתנועה הקודמת שלא יושמה כראוי?

נכתב: רחל לאה 03/01/19 13:29
תגובה אחרונה: MT457224@GMAIL.COM  08/02/22 22:33
0תגובות
950

קיצורי מיקלדת

קישור לקיצורי מיקלדת
למה זה לא עובד לי?
תשובה
כדי שקיצור מקלדת יפעל:
1. לחיצה שמאלית עם העכבר על חלון התוכנה.
2. לעזוב את העכבר וללחוץ על contol+shift - לא לעזוב
3. לחיצה קטנה על האות (למשל p)
4. קרה מה שרצינו - ניתן לעזוב את control+shift


נכתב: eli 21/06/20 00:36
1תגובות
1106

האם יש דרישות מיוחדות מהמחשב?

נכתב: מוריה2 26/02/20 21:13
תגובה אחרונה: eli  26/02/20 21:35
1תגובות
1073

חדש בתוכנה!


ב"דיוק בזיהוי" וב"מהירות זיהוי" נוספה אפשרות להציג באפשרות הלא נכונה את אותה מילה בסיכול אותיות.
כיצד מפעילים:
לוחצים על האות D בכותרת חלונית הפעילות


בפעילות קריאה
מבדק מהירות שליפה
נבחרו חפצים ששמותיהם קצרים והם מאד מוכרים לתלמידים
כמו במבדק הצבעים גם כאן נדרוש מהתלמיד מהירות קריאה לא יותר ממהירות חפצים
שימו לב: זהו רעיון חדש שלא נוסה בשטח מספיק עדיין, לכן השתמשו בזהירות ובחשדנות.
נשמח לפידבק - חיובי או שלילי המבוסס על נסיונותיכם.
איך מפעילים:
CTRL+SHIFT+C


בפעילות קריאה
השהיה בהצגת הניקוד
האות מוצגת, לאחר השהייה של X שניות תוצג התנועה
האפשרות קיימת רק אם אורך מילה = 1
איך מפעילים:
באמצעות כפתור השהייה - כשכתוב 0 - ללא השהייה
כדי להפעיל השהייה נלחץ על החץ הקטן שמעל הכפתור, כל לחיצה תגדיל את משך ההשהייה, החץ שמתחת יקטין את ההשהייה.


משחק נוסף - זיהוי צליל 3
תושמע הברה - התלמיד יצטרך לבחור האם ההברה שייכת לתמונה המוצגת.
ישנה אופציה להציג הברה כתובה (ללא שמע)
והתלמיד יצטרך לבחור האם ההברה המוצגת שייכת לתמונה.


הברה חסידית
ע"פ בקשת מומחה להברה חסידית חטף קמץ יושמע מעתה כמו חולם (ולא כמו קמץ שמושמע כשורוק)


בנוסף להנ"ל
תיקוני באגים
הודעות שגיאה יותר ברורות למשתמש
אפשרות תמיכה מרחוק קלה יותר

נכתב: eli 19/05/19 10:25
נערך: eli  20/05/19 09:46
תגובה אחרונה: eli  21/01/20 02:59
0תגובות
871

תוכנה מדהימה

לא מבינה איך עשו בלי זה עד היום

נכתב: יוכבד 28/11/19 15:02
2תגובות
1133

שאלות שנשאלתי

יש לי כמה שאלות לגבי תלמידים
1.תלמיד א' -עבדתי אתו על כל התנועות בהדרגה הוא עבד יפה והתקדם מאוד הגיע למהירות 90 בכל התנועות, עכשיו בשלב של קריאה בנות שתי האותיות אני לא רואה התקדמות כבר כמה שיעורים ניסיתי לראות אולי בזיהוי בדיוק לנסות את האפשרות של סיקול אותיות ואני רואה שבאמת הוא מתקשה שם מאוד האם זה סימן לדיסלקסיה ואם כן מה עושים?
2. תלמיד ב' -כבר כמה וכמה שיעורים אני עובדת איתו על פתח מול צירה ההתקדמות מאוד איטית יש משהוא שיכול לעזור או רק תרגול וחזרה?
תודה רבה

נכתב: eli 03/06/19 00:31
תגובה אחרונה: eli  03/06/19 00:49
1תגובות
1124

שאלה לגבי אותיות א,ה,ע


בעקבות בקשה של אחד המורים, ואחרי דיון אתו בעניין.
אשמח לשמוע דעת משתמשי התוכנה. בעיקר אלה שמלמדים ציבור שאינו מבדיל בהגיה בין אותיות א',ה' וע'.
האם לדעתכם ראוי להדגיש את ההבדל בין האותיות הנ"ל (לבטא אותם שונה באופן בולט בהקראה), או להשמיע את כולם כמו א'?

נכתב: eli 23/05/19 01:47
נערך: eli  23/05/19 10:54
תגובה אחרונה: שמחה ריגל  25/05/19 22:39
0תגובות
1011

שמחתי להיחשף לתוכנה, אני מקווה שיהיה בעז"ה לתועלת

נכתב: דוד גייגר 12/05/19 15:04
0תגובות
937

ההדרכות

התחלנו לצפות בקבצי ההדרכה, והתפעלנו ממש.
חבל על כל יום שעובר בלי לצפות בהם.
התוכנה היא גאונית
יישר כח למפעילים

נכתב: חני אופנהיימר 10/04/19 09:33
0תגובות
1034

מכון לרידובר

שלום וברכה,
האם תוכלו לשלוח לי חומר פרסומי על רידובר לצורך פרסום בעיר מודיעין עילית?
אני שוקלת לפתוח מכון לצורך כך
וזקוקה לכל בדל של יעוץ והכוונה
אודה מאוד
ח. אופנהיימר

נכתב: חני אופנהיימר 18/03/19 14:26
3תגובות
991

כתיב ומורפולוגיה

חשוב ביותר ליצור ערוץ מילים ללא ניקוד והילד צריך לבחור בתבנית הנכונה
למשל:
אבא-אבה
אכלת - אכלתה
זה דבר שווה ביותר!!!!!!!!

נכתב: חני אופנהיימר 13/02/19 13:31
תגובה אחרונה: חני אופנהיימר  13/03/19 07:22
0תגובות
1053

דגושות רפות


האם לוותר?
לא.

למה?
בשביל הביטחון של התלמיד, כשהתלמיד יודע שהוא לא יודע (והוא יודע שהוא לא יודע) זה גורם לו לנחש, זה גורם לו לפחד לקרוא, לא לאהוב לקרוא וההשלכות ידועות, כך שזה משפיע על הקריאה באופן כללי.
כדי שיוכל לקרוא מילים שהוא לא מכיר. ולזהות ולהבין מילים שהוא מכיר.


סדר הלימוד
שלב א' כל זוג בפני עצמו (לדוגמה ב בּ)
עבור כל זוג נעבור את כל הרבדים הבאים:
לבחור תנועה אחת (לדוגמה פתח)
דיוק בזיהוי, מהירות בזיהוי, דיוק בקריאה, מהירות בקריאה.
חשוב מאוד: כשנמצאים בקריאה ללחוץ על הכפתור שמערבב כדי שיגיעו באקראיות.
אם מדובר בתלמיד שמכיר את התנועות נוסיף רובד נוסף, והוא - להוסיף בלוח התאמה את התנועות שהוא מכיר ולעשות דיוק בקריאה, זה מאוד מגביר את הקושי ונוכל כך לראות אם האוטומציה שלו בקריאת הזוג שבחרנו מושלמת.
כך נעבוד על כל זוג בנפרד.
שלב ב' שלושת הזוגות (ב בּ, כ כּ, פ פּ)
לאחר שעבדנו על כל הזוגות כל זוג בפני עצמו, נעבוד על שלושת הזוגות ביחד, נבחר את ששת האותיות בלוח ההתאמה, תנועה אחת, ונעבור שוב את ארבעת הרבדים. (כנ"ל אם מכיר את התנועות להוסיף את הרובד החמישי)
חשוב מאד: לבחור את כל ששת האותיות (לא לבחור 4 מתוכם, וכן לא להוסיף להם ש ימנית וש שמאלית)

כדי לתרגל דגושות רפות בדווקא, לבחור זוג או את כל השישה.

בשלב מתקדם ניתן ליצור תבניות של מילים שהאות השנייה (לדוגמה) יכולה להיות רק ב או בּ, וכך לבדוק את יכולת התלמיד להתמודד עם דגושות רפות בתוך מילה. (אפשר גם להגביל את האות הנ"ל לכל הדגושות רפות).

נכתב: eli 21/02/19 11:11
0תגובות
1121

שאלות שנשאלתי


האם ניתן לנעול עם קוד את הכניסה לתכנה?
כן, בהגדרות ctrl+shift+h יש אפשרות נעילת התוכנה בסיסמה.
הסיסמה היא יום בחודש והדקות בשעון של המחשב


איך אפשר לסמן בקריאה שגיאות כשהוא על מהירות?
אי אפשר. על ידי לחיצה על חץ שמאלי אפשר להחזיר את התלמיד לקרוא שוב (2 או 3 מילים אחורה).
אם יש שגיאות סימן שצריך להוריד מהירות או לחזור לידני.


היכן ניתן לראות מהם הגורמים לשגיאות?
בזיהוי (דיוק ומהירות) נלחץ על כפתור "טעויות" בפס העליון של החלון.
הטעויות מתאפסות כשמשנים הגדרות בלוח ההתאמה, כמו כן הם אינם נשמרות בין שיעור לשיעור.


מה קורה במשחק "זיהוי צליל 2" האבן לא תמיד עוזבת את החץ?
לחיצה על הלחצן הימני תשחרר את האבן.


בקריאה - מה יש על המסלול?
כל 100 מילים התלמיד מקבל לסרוגין מפתח, תמונה, מפתח, תמונה וכו'
חשוב: התמונות לא יופיעו באלבום אם לא נסיים את הפעילות ע"י לחיצה על לחצן עצור (אייקון עם ריבוע שחור) ובחלונית שתפתח נזין סיסמה ונלחץ אישור, אא"כ לחצנו ctrl+shift+t שאז מספיק ללחוץ על אישור.


התלמיד קנה טפט בחנות מחשבים, היכן רואים או משתמשים בו?
לחצן ימני על שולחן העבודה של התלמיד -> החלף תמונה, תפתח חלונית עם הטפטים שרכשנו, לחיצה על אחד מהם תחליף את הרקע של שולחן העבודה של התלמיד?

נכתב: eli 19/02/19 01:45
3תגובות
1104

פרסום

אני חושבת ל'רידובר' פוטנציאל עצום.

אבל חסר פניות מהציבור ששמעו או מעוניינים ב'רידובר'

אני מאוד ממליצה לצאת בפרסום ארצי הכולל המכונים המספקים את השרות.

אם נתאגד יחד נוכל להשתתף בהוצאות יחד ולהוזיל עלויות

אשמח אם נוכל להתקדם עם זה.


נכתב: חני אופנהיימר 13/01/19 10:39
תגובה אחרונה: שמחה ריגל  13/01/19 23:28
5תגובות
1254

הצעות לשיפור או להוסיף לתוכנה

בקשות והמלצות מה לשפר או מה להוסיף בתוכנה נא לכתוב אך ורק בשרשור זה.

נכתב: eli 08/01/19 01:11
תגובה אחרונה: שמחה ריגל  13/01/19 16:50
2תגובות
1462

דיסלקסיה

דִּיסְלֶקְסְיָהיוונית: dys = קשה + lexis = מילה, נכתב גם בצורה הלא-תקנית:דיסלקציה. בעברית: הַפְרָעַת קְרִיאָה) היא לקות מולדת המסווגת כ"לקות למידה" המפריעה להליכים קוגניטיביים (תהליכי ארגון, עיבוד וניתוח מידע) הקשורים בכישורי השפה ודרושים לקריאה.

מקור - ויקפדיה מומלץ לקרוא שם עד הסוף

נכתב: eli 06/01/19 01:12
נערך: eli  06/01/19 01:13
תגובה אחרונה: eli  10/01/19 02:06
0תגובות
1137

שלום וברכה למפיקי ומשתמשי התוכנה האגדית 'רידובר'

אשמח לשתף פעולה לטובת התוכנה והילדים...

כל טוב
ח. אופנהיימר
מאבחנת דידקטית וקשב וריכוז והוראה מתקנת

נכתב: חני אופנהיימר 31/12/18 15:56
נערך: eli  16/01/19 14:45
0תגובות
1089

הסבר: איך מעלים תמונה בפורום

לוחצים בחירת קובץ (בתחתית העורך)

מסיירים במחשב, מוצאים את התמונה המבוקשת

בוחרים אותה, נראה אייקון של התמונה בתוך העורך.

בהודעה היא תופיע בגודל מלא.

מצב דוגמה


נכתב: eli 20/12/18 00:03
close
עריכה
כניסה לפורום
הרשמה לפורום
 
 
 
 
איפוס סיסמה