פורום רידובר

שלום אורח  

שאלות שנשאלתי

יש לי כמה שאלות לגבי תלמידים
1.תלמיד א' -עבדתי אתו על כל התנועות בהדרגה הוא עבד יפה והתקדם מאוד הגיע למהירות 90 בכל התנועות, עכשיו בשלב של קריאה בנות שתי האותיות אני לא רואה התקדמות כבר כמה שיעורים ניסיתי לראות אולי בזיהוי בדיוק לנסות את האפשרות של סיקול אותיות ואני רואה שבאמת הוא מתקשה שם מאוד האם זה סימן לדיסלקסיה ואם כן מה עושים?
2. תלמיד ב' -כבר כמה וכמה שיעורים אני עובדת איתו על פתח מול צירה ההתקדמות מאוד איטית יש משהוא שיכול לעזור או רק תרגול וחזרה?
תודה רבה

נכתב: eli  03/06/19 00:31

ואלו היו תשובותי
(כמובן שתהיה תועל לכולם לשמוע פתרונות נוספים) 

לגבי תלמיד א'
א. משתפים את ההורים
1. משבחים מאד את זה שהוא הגיע לתוצאות מצויינות באבני היסוד. חשוב שיבינו ששלב זה הוא מאד חשוב. והוא רכש את היסודות בצורה מושלמת, שזה הבסיס להצלחתו בהמשך.
2. להסביר - מאוד בזהירות, (יש הורים שלוקחים את זה מאד קשה) שיש חשש לדיסלקסיה, תדגישי שאת לא מאבחנת ואת לא מוסמכת להחליט, אך זה עלול להיות דיסלקסיה.
3. להסביר (שאם אכן זה דיסלקסיה) שידעו שלא מרפאים דיסלקסיה, אף אחד לא מתיימר לרפא דיסלקסיה! מה שאנו מנסים זה לעזור לו לעקוף את הבעיה עד כמה שאפשר. התהליך יכול להיות ארוך, קשה להעריך כמה שיעורים ומה תהיה הרמה הסופית.
(ב"ה יש הצלחות מעולות אבל הנסיון אומר שקשה לצפות מתי זה יגיע, זה משתנה מאד מאחד לשני, וכמובן יש רמות שונות של דיסלקסיה, וזה תלוי ביכולות נוספות של התלמיד, לדוגמה, יכולת הזיכרון הצילומי שלו)

ב. נעזרים בתוכנה באופנים הבאים:
1. מתבססים על הזיכרון הצילומי ועוזרים לו להכיר מילים כתמונה (בעיקר מילים קצרות נפוצות) ולכן ב2 אותיות לא לוותר ולהגיע למהירות קריאה של 90 למרות שזה ייקח זמן
2. מלמדים אותו לחלק את המילה ולקרוא אותה בהברות (בדרך כלל קבוצות של 2 אותיות) ולא לקרוא את כל המילה ביחד (זה לא ילך! כאן הבעיה!)
3. משתמשים בתבניות ללמד תחיליות וסופיות נפוצות (בדרך זו גם במילים ארוכות יהיו חלקים במילה שהוא לא צריך לקרוא)
4. עובדים על קבוצות קטנות של מילים (בקריאה - כפתור קבוצה, בזיהוי באמצעות סינון) , לעבוד על כל קבוצה המון על דיוק ולנסות להגביר מהירות.
5. להשתמש ב D של הזיהוי (דיוק ומהירות), אומנם זה כלי חדש שעוד לא נוסה מספיק אבל הסברה אומרת שזה יקדם אותו (לתת מעט בכל שיעור ולבדוק שיפור בדיוק ושיפור במהירות)

נכתב: eli  03/06/19 00:46

לגבי תלמיד ב'

נשבור את המשימה לחלקים קטנים יותר.

תעבדי עם האות א בלבד (תגיעי למצב שיודע מצויין גם דיוק בזיהוי וגם מהירות זיהוי וגם קריאה)
תעבדי עם אות אחת אחרת, למשל ג, וכנ"ל
ורק אח"כ (ובתנאי שהוא הגיע לאוטומציה מושלמת בקריאת אותיות) תעבדי עם כל האותיות (את יכולה לוותר בשלב זה על אותיות קשות כמו ש ימנית שמאלית ואולי גם על דגושות רפות)

נכתב: eli  03/06/19 00:49
התחבר כדי שתהיה לך אפשרות להגיב
עריכה
כניסה לפורום
הרשמה לפורום
 
 
 
 
איפוס סיסמה